sobota, 4 kwietnia 2015

Chwastne jajka

Piękny, naturalny sposób na wielkanocne pisanki :) Sposób na zielone, eko - święta ;) Właśnie go odkryłam i już przy nim zostanę.
 Potrzebujemy :

  • białych  jajek
  • różnych chwastów ( listków - fajnie wychodzi krwawnik, kocimiętka, pietruszka, jaskółcze ziele )
  • octu
  • zielska do wywarów barwiących, czyli: łupy cebuli, buraki, liście np. mniszka
  • pończochy, rajstopy cienkie
-------------------------------------------------------------------

Przygotowujemy wywary ( do każdego dolewamy  łyżkę octu by kolor się utrwalił ). Jajka moczymy w wodzie i 'obklejamy' je wszelakimi listkami. Delikatnie zawijamy każde w kawałek pończochy, związujemy tak by listki dobrze przylegały do powierzchni jajka. Wrzucamy je do wywaru i gotujemy na wolnym ogniu; czym dłużej to robimy tym intensywniejszy kolor jajka. Ja coś pochrzaniłam z wywarem buraczanym i nie wyszedł mi taki ładny kolor niestety.
Prawdziwą frajdą było szukanie odpowiednich chwastów; a ile odkryłam przy tym niesamowitych form i kształtów !
Efekty są naprawdę piękne, prawdziwa pochwała natury i odradzającego się życia na Wiosnę ;) 
Zachęcam wszystkich do spróbowania ! :) 








3 komentarze :

  1. Zielony Płocie, ten sposób 'pisania' jaj rzeczywiście wart szerokiego propagowania;)
    Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, dzięki! Więc propagujmy ;) Także wesołych !

      Usuń