sobota, 2 lipca 2016

Owocowy tropik

Za płotem owocowy, tropikalny raj. Wypad na jakieś wyspy egzotyczne byłby całkowicie bezsensowny ( chyba, że do Jurassik World ).
 Słońce przypieka niemiłosiernie, po czym następuje gwałtowna, wietrzna zawierucha; popaduje deszczyk i znowu paprze słońce ! W efekcie wiśnie, maliny i porzeczki poparzone !
Mieliśmy też kosmiczne gradobicie, które złoiło nam dynie, nasturcje i ogórki masakrycznie ! Wszystko podziurawione jak z kałacha !
Ale cieszmy się, z tego co jest....a raczej było :)
 Czereśnie i wiśnie  zostały pożarte, truskawki i jagoda kamczacka tak samo :) Każdy sobie chodził i się pasł w tej naszej dziczy. Teraz zaczęły się maliny. Czerwoną porzeczkę przerobiliśmy na sok, który zamienił się w cudowny sposób...w galaretkę :)
Co robić w ósmym miesiącu ciąży, w ogrodzie ? Na pewno jest masa rzeczy, których nie można robić !! I jeszcze więcej tych, które robisz czasem i tak; po czym chce Ci się zaraz rzygać, bo ugniotłaś sobie za bardzo brzuch...
Jeść, paść się, podjadać bez opamiętania !! To można na legalu całkiem !! :)
I tak właśnie krążę po dziczy, Hulk-łowca ! 
Obserwuję małe ogórki, brokuły, cukinie, patisony, fasolkę szparagową i tylko czekam. Noo.... albo nie czekam ;) Pożeram maluśkie i bezbronne ! I już !
Nasiąkam szczęśliwą, owocową zielonością na razie :) 
Lala miota się ze strychu, do Castoramy i z pracy do domu. Ale przynajmniej zielonego domu :)
A w Międzyczasie naszym obszernym czekamy i szykujemy się na przywitanie synka :)
Mało ogrodowy wpis ale powiedzmy, że mózg mam teraz zielony z innego powodu ;)
Tu milion pińcet zdjęć Z Za Płotu:



 ogórecznik


 ostróżka
 brukselki

 jarmuże

 wisienki
 przetacznik kłosowy

 gazania


 brokuł
 kalafiory,brokuły,cukinie i pomidory :)

 jeżyny 


 w poszukiwaniu ogórków 
 ziołowy chaos
 liliowiec
 cynia
 floks

przegorzan
 tańce na lawendzie


 foliak zarośnięty lekko
 ogórki sałatkowe

 papryka
 bakłażan
 arbuz
 pomidor maskotka



 powojnik zagarnął nawet ławeczkę

 dalia
 kapusta ozdobna

 winogrono
 cukinia
 patison
 werbena
 Dzidzius na stanowisku
 jaskółcze przedszkole
 przygotowania do zimy ;)

 rudbekia naga

 języczka
Eden ;)

Na koniec przypominam przepis na niezawodne ciasto z porzeczkami  TU !!

Jak u Was owocowe zbiory !!??
Czy też macie tropikalną aurę ?

GREEN !!! POWER !!!

15 komentarzy :

  1. Ja właśnie przymierzam się do zbioru wiśni, bo totalny szał w tym roku jak na nasze nieduże drzewko. A za chwileczkę zaatakują jeżyny - mniam! Poza tym zarastam, bo czasu ciągle brak. Tylko pod folią na bieżąco zaopiekowane ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak miło słyszeć, że nie tylko my zarastamy ;) Ja też już czekam na jeżyny!
      A wiśnie pożeracie czy coś z nich robisz ??

      Usuń
    2. Dzisiaj te najbardziej potrzebujące zerwania zaleję wódką, którą odkryłam w kuchni ostatnio :D Z jakiejś małej porcji chciałabym choć troszkę takiej prawdziwej konfiturki zrobić. No a resztę na surowo, bo tak przecież najzdrowiej :)

      Usuń
  2. Apetycznie u Was!
    A mi jakieś gąsienice zeżarły jarmuż! Agrest opada więc jak najszybciej trzeba zrobić konitury. Nie wiem, kiedy się wyrobię!
    Gratuluję daliowych pąków (ja mam hopla nan punkcie dalii, totalne maniactwo i choroba - ponad 130 odmian).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow!!! 130 odmian, to czad !!! :D Nam brukselki chyba bielinki zeżarły :/

      Usuń
    2. U mnie też kapustne podżarte. Za późno przykryłam... Robię jeszcze drugi siew na późną jesień ;) 130 odmian również zazdroszczę! Ja mam... 3 :D

      Usuń
    3. My mamy cztery :) Na jesień, to ja kurcze nic nie planuje ;) nie sądzę żebym miała na coś siły ehhh..

      Usuń
    4. Jest czas dla ogrodu i domu, jest czas dla dzieci. Potem to łagodnie się zazębia i uzupełnia :-) Moje dzieci teraz wylatują z gniazda powoli, choć mieszkać pewnie jakiś czas będą. Ale muszę się przyzwyczaić, że zaraz ich nie będzie. To taki szok, jak wtedy, gdy się pojawili na tym świecie. Ale zawsze byli ze mną w ogrodzie, pomagają mi i dbają o niego.

      Usuń
  3. Wspaniałe zdjęcia!Ostrość, kolory, światło - znakomite! Pełne uznanie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za miłe słowa! To niezwykle motywujące :)

      Usuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pięknie jest u Ciebie.U mnie także zielsko rośnie z którym nie mogę wygrać. Zdjęcia piękne.Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki bardzo, także pozdrawiam ! :) Zielsko dobra rzecz ;)

      Usuń