środa, 8 lipca 2015

Pora sucha....

....no, przyszła jak można było przewidzieć. I oczywiście daje nam w kość ! Nie ma w tym słońcu nic subtelnego i delikatnego; nie są to cudne, cieplutkie promyczki...Tylko piekące i gorące skurczybyki ! Konewka to mi niedługo do ręki przyrośnie normalnie ! A moje stopy i ręce to chyba na zawsze już przeszły gnojówką z pokrzyw. Jak co roku oczywiście mam spieczony grzbiet cały; bo przecież tylko na chwilę się wystawiam...
Wszystko dziko i dziarsko rośnie i tak samo dziarsko więdnie w ciągu dnia. Najgorzej wyglądają zawsze ogórki i dynie; na szczęście wieczorem zawsze powstają; a ja oddycham z ulgą... Hulk we mnie osłabł nieco, nawet jego upał wykończył, poskromił i uziemił w chłodnych i zacienionych częściach ogrodu. Jeśli mi nie dowierzacie co do skali gorąca, to dodam, że owoce porzeczki UGOTOWAŁY się na krzaczkach; nawet te jeszcze czerwone !!!!!
 Z czerwonych powstał sok, a czarne zebrane dziś czekają żeby wylądować w smorodinie :)
Foliak schładzam w ciągu dnia polewając ścieżkę wodą i to super się sprawdza. Ślimaki się pochowały gdzieś ustępując miejsca pchełkom, mszycom i gąsienicom. Kopciuszkowa wyprowadziła młode w świat i można się wyspać nareszcie ;)
Zachwycam się faceliowym łanem, różami i tym jak niesamowicie, fasolowo rozrósł się piękny jaś :)



Podczas kiedy na dworze było 35 stopni posprzątaliśmy spiżarkę, została też pobielona. Jest w niej tak przyjemnie chłodno i fajnie teraz, że się zastanawiałam nawet czy w niej nie spać :)
Wszystkie zwierzaki się pokładają i śpią, zmęczone upałem; trzeba uważać żeby się nie potykać o leżące kocie/psie 'zwłoki'.
Motyle, trzmiele i pszczoły uwijają się i słychać jedno ciągłe bzyczenie i buczenie :) Jest pięknie choć gorąco !!! I wszystko cudnie kwitnie :)
Przetestowałam gnojówkę z żywokostu na pomidorach i faktycznie jest super ! Paprykom i oberżynie też smakuje ;) Zastanawiam się też czy nie zrobić  z ogórecznika ? Brzydko pożółkł już i częściowo przekwita; więc wyląduje w beczce :) W ogóle gorąco polecam ( a może raczej na chłodno ) przy okazji nawożenie gnojówkami roślinnymi ! Kto jeszcze tego nie czyni powinien zacząć ! Bezpieczne dla nas samych, środowiska i do tego tanie :)
A jak jarzyny pięknie się odwdzięczają !!!! Nie ma to jak smakowita, śmierdząca sakramencko gnojówa !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zapraszam do Nas na zwiedzanie zatem :






 kapusta toskańska

 dzielżan


 ogórki

 papryka w foliaku ma dodatkową ochronę

Jak rośnie szybko bakłażan :






 odętka

 funkie


 królowa foliaka :)

 papryka











 tułacz pstry

 arbuzik



 wielgachna budleja

 brokuł....

 karczoch

Na koniec bajkowy i kolorowy potwór ogrodowy, którego dawno u nas nie było:


gąsienica Pazia królowej :)


Green power !!!!!!!!!!!!!!!! I niech zielona moc będzie z Wami !! 
Czy u Was też takie upały koszmarne ??

6 komentarzy :

  1. Zielony Płocie, tak u nas też upały potworne były do wczoraj, a dziś w nocy burza i huraganowy wiatr.
    Niesamowita z Ciebie ogrodniczka. I fotografka.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. U nas dziś była też niesamowita burza i wiatr jak z tropików ! :)
      Zawstydzasz mnie normalnie !!

      Usuń
  2. Na szczęście już po upałach. Widzę, że wasz bakłażan jednak się zdecydował. U mnie ruszył, ale jeszcze nie zakwitł nawet :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W bólach się zdecydował to fakt ale myślę ,że pomogła mu w tym ta gnojówka z żywokostu. To po niej ruszył wreszcie ! Może swojego też czymś doładuj ? ;)

      Usuń
  3. Fajne zdjęcia przepełnione ogrodem :)
    ps.upały podobno wracają ;)

    OdpowiedzUsuń