wtorek, 12 maja 2015

Sajgonki Po Lalowemu

Przedstawiam Wam dziś zlalowany przepis na sajgonki. Wymyślony dosłownie 3 godziny temu, a więc jeszcze nikt prócz mnie i Mari ich nie próbował (No może poza Akrylem). To do roboty!

 ----------------------------------------------------------------------------


 ----------------------------------------------------------------------------

   Składniki

  • Krewetki koktajlowe 250g
  • 10 dużych pieczarek
  • pół paczki mrożonej mieszanki warzyw chińskich
  • garść posiekanej natki pietruszki
  • pół garści koperku 
  • 2 ząbki czosnku 
  • pół małej cebuli 
  • 2 cm kawałek świeżego imbiru
  • sok z 1/2 małej cytryny
  • łyżka masła 
  • olej sezamowy 
  • paczka papieru ryżowego
  • 50 g makaronu ryżowego wstążki 
  • łyżka sosu sojowego 
  • 1/3 łyżeczki kuminu rzymskiego 
  • 1/3 łyżeczki kurkumy
  • 1/2 łyżeczki papryki słodkiej
  • 1/2 łyżeczki kozieradki 
  • 1/2 łyżeczki pieprzu syczuańskiego


----------------------------------------------------------------------------

              Na rozgrzane masło wrzuciłem posiekaną cebulę i czosnek - po zezłoceniu dodałem pokrojone na 1 cm kawałki krewetki; po ok. minucie posiekaną natkę, koperek, kumin, kurkumę, paprykę słodką, 1/2 łyżeczki soli i sok z cytryny. Po zredukowaniu sosu przesypałem krewetki do większej miski i na tą samą patelnie wlałem 2 łyżki oleju sezamowego. Po rozgrzaniu dodałem pokrojone w kosteczkę pieczarki, szczyptę soli i smażyłem do zmięknięcia. 
Po usmażeniu połączyłem je z krewetkami, a na patelnie znowu dodałem oleju sezamowego tak aby zakrył dno ( trzeba go rozgrzać aż zacznie lekko dymić ) wtedy wrzuciłem wcześniej rozmrożone i odsączone warzywa chińskie ( UWAGA PRYSKA NA WSZYSTKIE STRONY ) smażyłem je ok. 3 minut.
 W między czasie 50 g. makaronu ryżowego zalałem wrzącą wodą i zostawiłem do zmięknięcia. Wszystko to  (krewetki, pieczarki warzywa i makaron ) zmieszałem razem w misce i dodałem: kozieradkę, pieprz syczuański i łyżkę sosu sojowego. Farsz ten zawinąłem w papier ryżowy moczony ok 10-15 sek w ciepłej wodzie ( instrukcja na opakowaniu ).
               Sajgonki można gotować na parze przez ok 3 minuty lub obsmażyć na rozgrzanym oleju sezamowym. Podawać z Sosem Chili na który przepis poniżej. 


----------------------------------------------------------------------------

No to za jednym zamachem jedziemy z sosem który nie jest wcale aż tak skomplikowany (najlepiej robić dzień wcześniej), porcja jest na słoiczek ok 200 ml.

 ----------------------------------------------------------------------------


 ----------------------------------------------------------------------------

    Składniki

  • 2 papryczki chili z pestkami 
  • sok z 1 cytryny
  • 5 cm kawałek imbiru
  • 1,5 łyżeczki papryki słodkiej 
  • 2 łyżki miodu
  • 2 łyżki cukru
  • 100 ml wody
  • 1 gwiazdka anyżu
  • szczypta kuminu
  • łyżeczka soli 
  • czubata łyżeczka skrobi ziemniaczanej

 ----------------------------------------------------------------------------

             Papryczki chili pokroiłem w drobniutką kostkę i dodałem do wyciśniętego soku z cytryny, tamże wrzuciłem posiekany b. drobno imbir. W między czasie zagotowałem w garnuszku wodę ze szczyptą soli, papryką i kuminem dodałem miód i cukier. Po ich rozpuszczeniu dolałem do tego sok z cytryny i wrzuciłem gwiazdkę anyżu. Gotowałem ok. 15 minut po czym dodałem rozpuszczoną w małej ilości wody skrobię ciągle mieszając. Powinno zyskać taką lekko żelową konsystencję. Gorące można wlać do słoiczka zakręcić i postawić do góry nogami, po kilku godzinach powinno się szczelnie zamknąć.
 Sos oczywiście, nadaje się jako dodatek do różnych potraw :)

SMACZNEGO !!!! 





Brak komentarzy :

Prześlij komentarz